Frakt

Frakt
Fraktpriset till Sverige beror på försändelsens volym och vikt. Se aktuella fraktpriser i tabellen.

Paket
Vi skickar paket med PostNord. Du kan läsa mer om PostNord och spåra din leverans med din Track&Trace här.

Pallar
Vi skickar pallar med Bring, som endast levererar pallgods till företagsadresser. Du kan läsa mer om Bring och spåra din leverans med din Track&Trace här.

Leverans till privatadresser i Sverige
Vi rekommenderar att du noterar ditt telefonnummer om din order skall levereras till en privatadress i Sverige.
Observera att Bring inte levererar pallar eller stora paket till privatadresser. Vänligen ange en företagsadress för att leverans ska kunna ske.

Scandinavian Print Group kan inte hållas ansvarigt för eventuella förseningar hos transportören.

PostNord logo

Postpaket med utdelning
Högst 5 kg 161,00
Högst 10 kg 215,00
Högst 20 kg 308,00
Postpaket utan utdelning
Högst 5 kg 161,00
Högst 10 kg 215,00
Högst 20 kg 308,00
Pall
Pall 890,00

Produktionstid vs. leveranstid

Observera att det är skillnad på produktionstid och leveranstid. Vi informerar alltid om produktionstiden. Sedan tillkommer även leveranstiden.

Annat fraktföretag
Kom ihåg att vi inte är ansvariga för själva transporten av trycksaker. Du är alltid välkommen att sjalv avtala upphämtning med bud. Sen vill vi se till att trycksaken är redo för hämtning efter avtal. Mer information finns i våra affärsvillkor.


Andra tjänster

  • Packning och transport till flera adresser ?
  • Inlämning till PostNord ?
  • Faktura/leverans till utlandet ?
  • Emballering ?

Neutral leverans

Som standard skickar vi alla paket med neutral avsändare ?.


Du själv som avsändare

Du kan själv stå som avsändare på paketet ?.


Efterlysning av paket

Om du vill efterlysa ditt paket kan du läsa mer här.


Flera avsändningstillfällen

Du betalar frakt bara en gång när du beställer flera produkter samtidigt. Även om avsändningen sker vid olika tidpunkter.

Efterlysning av paket

Paketnummer
Alla kunder mottager ett paketnummer via email, när paket skickas.

Du kan följa din paket på denna länk.

Observera, att din paketsökning oftast är möjlig på hemsidan först kl. 23:30 på avsändningsdagen.

Företagspaket efterlysning
Är din paket försenad eller försvunnen, så sänd ett mail till oss på info@scandinavianprintgroup.se (Var uppmärksam på att vi dessvärre inte kan utlova garantier för tidpunkt av leverering, på transportfirmornas vägnar).

Skadat paket: Om du får ett paket/pall som ser skadat ut bör du påpeka detta för chauffören och be om en anteckning "mottaget med reservation på grund av tecken på skada". Detta är ett krav i händelse av ersättning.

Därefter ombedes du snarast (och senast inom 24 timmar) återkoppla till oss på reklamation@lasertryck.se. Bifoga foto av både skadat innehåll samt yttre och inre emballage (viktigt) annars ersätter PostNord inte skadan.

Observera att synliga skador ska anmälas omgående och ej synliga skador ska anmälas inom sju dagar.

Så här kontaktar du PostNord
För att efterlysa din paket, ska du kontakta PostNord kundservice på telefon 0771- 33 33 10.

Ny trycksak
Var uppmärksam på, att Scandinavian Print Group enligt våra affärsvillkor inte ansvarar för försändelsen av din trycksak.

Önskar du ett återupptryck av din trycksak pga. leveringsproblem, ombedes du sända en mail till info@scandinavianprintgroup.se, då vi ofta kan erbjuda rabatt på återupptryck.

PostNord service
Upplever du problem med servicen hos PostNord, vill vi gärna höra ang. detta på info@scandinavianprintgroup.se.

Vi kommer därefter sända ditt ärende vidare till våran kontaktperson hos PostNord.

Loading ...

Din inköpskorg

Ekspres gebyr:
Pris totalt : exkl. moms
Samlet rabat:
Korg