Frakt

PostNord logo

PostNord
Som standard skickar vi alla beställningar med PostNord.
Frakten till Sverige är alltid 149 kr för den första adressen oavsett hur mycket, lite eller till var du beställer.
Följnde adresser kostar 100 SEK pr. paket, 800 SEK pr. halv pall och 1 100 SEK pr. pall.

Leverans till privatadresser i Sverige
Vi rekommenderar att du noterar ditt telefonnummer om din order skall levereras till en privatadress i Sverige.

Scandinavian Print Group kan inte hållas ansvarigt för eventuella förseningar hos transportören.

Produktionstid vs. leveranstid

Observera att det är skillnad på produktionstid och leveranstid. Vi informerar alltid om produktionstiden. Sedan tillkommer även leveranstiden.

Annat fraktföretag
Kom ihåg att vi inte är ansvariga för själva transporten av trycksaker. Du är alltid välkommen att sjalv avtala upphämtning med bud. Sen vill vi se till att trycksaken är redo för hämtning efter avtal. Mer information finns i våra affärsvillkor.


Andra tjänster

  • Packning och transport till flera adresser ?
  • Inlämning till PostNord ?
  • Faktura/leverans till utlandet ?
  • Emballering ?

Neutral leverans

Som standard skickar vi alla paket med neutral avsändare ?.


Du själv som avsändare

Du kan själv stå som avsändare på paketet ?.


Efterlysning av paket

Om du vill efterlysa ditt paket kan du läsa mer här.


Flera avsändningstillfällen

Du betalar frakt bara en gång när du beställer flera produkter samtidigt. Även om avsändningen sker vid olika tidpunkter.

Efterlysning av paket

Paketnummer
Alla kunder mottager ett paketnummer via email, när paket skickas.

Du kan följa din paket på denna länk.

Observera, att din paketsökning oftast är möjlig på hemsidan först kl. 23:30 på avsändningsdagen.

Företagspaket efterlysning
Är din paket försenad eller försvunnen, så sänd ett mail till oss på info@scandinavianprintgroup.se (Var uppmärksam på att vi dessvärre inte kan utlova garantier för tidpunkt av leverering, på transportfirmornas vägnar).

Skadat paket: Om du får ett paket/pall som ser skadat ut bör du påpeka detta för chauffören och be om en anteckning "mottaget med reservation på grund av tecken på skada". Detta är ett krav i händelse av ersättning.

Därefter ombedes du snarast (och senast inom 24 timmar) återkoppla till oss på reklamation@lasertryck.se. Bifoga foto av både skadat innehåll samt yttre och inre emballage (viktigt) annars ersätter PostNord inte skadan.

Observera att synliga skador ska anmälas omgående och ej synliga skador ska anmälas inom sju dagar.

Så här kontaktar du PostNord
För att efterlysa din paket, ska du kontakta PostNord kundservice på telefon 0771- 33 33 10.

Ny trycksak
Var uppmärksam på, att Scandinavian Print Group enligt våra affärsvillkor inte ansvarar för försändelsen av din trycksak.

Önskar du ett återupptryck av din trycksak pga. leveringsproblem, ombedes du sända en mail till info@scandinavianprintgroup.se, då vi ofta kan erbjuda rabatt på återupptryck.

PostNord service
Upplever du problem med servicen hos PostNord, vill vi gärna höra ang. detta på info@scandinavianprintgroup.se.

Vi kommer därefter sända ditt ärende vidare till våran kontaktperson hos PostNord.

Loading ...

Din inköpskorg

Ekspres gebyr:
Pris totalt : exkl. moms
Samlet rabat:
Korg